Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2007

O KAIΡΟΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ-4(ΤΗΕ DAY AFTER TOMORROW)

Eπόμενη ταινία,είναι η γνωστή και μη εξαιρετέα σε όλους..."ΕΠΟΜΕΝΗ
ΜΕΡΑ"ή αλλιώς "ΤΗΕ DAY AFTER TOMORROW".

H ταινία αυτη (2004) προκάλεσε ντόρο πριν ακόμα βγεί.Ειναι
χαρακτηριστική η ανακοίνωση της NASA μερικές μέρες πριν βγεί
στια αίθουσες η τανία..:""Κανένας από τη NASA δεν πρόκειται να δώσει
συνεντεύξεις ή να κάνει σχόλια σε οτιδήποτε έχει σχέση με την ταινία.
Οποιοσδήποτε θέλει να σχολιάσει θέματα επιστημονικής φαντασίας που
έχουν σχέση με την αλλαγή του κλίματος θα πρέπει να επιδιώξει
σχολιασμό από άτομα ή οργανώσεις που δεν συνδέονται με τη NASA."
Βεβαια μετά τις αντιδράσεις που υπηρξαν,η n NASA πήρε θέση για την
ταινία κυρίως για τα ερωτήματα που προκαλούνται απο αυτην.

***********ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ*************
Ο ήρωας της ταινίας, ο κλιματολόγος Jack Hall είναι ένας επιστήμονας
που μελετά τις κλιματολογικές αλλαγές. Παρά το γεγονός ότι έχει
προειδοποιήσει μέσω της μελέτης του για τις καταστροφικές αλλαγές στο
κλίμα που θα προκληθούν από την υπερθέρμανση του πλανήτη, κανείς δεν
παίρνει στα σοβαρά τις προειδοποιήσεις του.

Το σενάριο που πραγματευεται τη θεωρία τοου Jack Hall και κατα
συνέπεια της ταινίας ειναι πολυ απλό,σχεδόν απλοικό..
Ηταν αυτό που προκάλεσε αφενος μεν τις αντιδράσεις απο πλήθος
επιστημόνων,αλλα κ ταυταόχρονα άνοιξε μια διαπλανητική συζητηση
για το κλιμα και την αλλαγή του ,αναγκάζοντας να παρουν μερος σ αυτη
όλοι οι φορείς ,οι συλλογοι,οι οργανωσεις,επιστημονικες,οικολογικές,
απλοί ανθρωποι,και φυσικα δεν αφησε ανεπηρέαστη και τη λιστα μας
εκεινη την περιοδο.Αυτο το σενάριο πραγματευεται την εξής θεωρία:

"Το ρεύμα του Κόλπου, που είναι θερμό ξεκινάει από τον κόλπο του
Μεξικού με κατεύθυνση προς τον Ατλαντικό,
περνώντας ανοικτά της δυτικής Ευρώπης. Φτάνοντας στο Βόρειο Ατλαντικό
το ρεύμα αυτό κανονικά βυθίζεται σαν
πιο βαρύ, από τα παρακείμενα ελαφρά γλυκά νερά και επιστρέφει υπογείως
προς το Νότο.Επειδή το ρεύμα είναι θερμό ανεβάζει τη θερμοκρασία των
τόπων από όπου περνάει.Αν όμως, λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου,
λιώσουν οι πάγοι στην αρκτική, τότε θα χυθούν μεγάλες ποσότητες
γλυκού νερού στη βόρεια Θάλασσα. Έτσι, το ρεύμα του Κόλπου δεν θα
μπορεί να βυθιστεί και θα σταματήσει η κυκλοφορία του.
Στην ταινία λοιπόν σταματάει το ρεύμα του Κόλπου του Μεξικού και
ακολουθεί μια νέα εποχή του πάγου στο βόρειο ημισφαίριο. "

Ο Jack Hall όμως -για να ξαναγυρισουμε στο story-είναι και πατέρας
ενός δεκαπεντάχρονου αγοριού, του Sam τον οποίο και παραμελεί εξαιτίας
της δουλειάς του Οταν οι τεράστιες ποσότητες φρέσκου νερού εισρέουν
στους ωκεανούς ξαφνικά από τους πάγους που λιώνουν στην Ανταρκτική,
με αποτέλεσμα η κλιματική ισορροπία της γης να διαταραχθεί βιαίως και
να απειλείται ο μισός πληθυσμός του πλανήτη και μαζι με αυτόν και ο
γιος του Jack Hall που έχει αποκλειστεί από τα ακραία καιρικά
φαινόμενα στη δημοτική βιβλιοθήκη του Μανχάταν μαζί με άλλους
κατοίκους και με την παρέα του,αρχιζει ενα κυνηγητό για τη σωτηρία
του γιου του.Παράλληλα μ αυτο το κυνηγητό για την διάσωση του γιού του
η ταινια μας δείχνει κ τον πανικό που επικρατεί λόγω
των ακραιων καιρικών μεταβολών.

*****************XARAKTHΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗς ΤΑΙΝΙΑΣ.*************************
1..Το budget ξεπέρασε τα 100 εκατομμύρια δολάρια,
ενώ η παραγωγή είναι της Mark Gordon Productions. Τα γυρίσματα
ξεκίνησαν στις αρχές του Νοέμβρη του 2002 στο Μόντρεαλ, με μικρά
διαλείμματα για γυρίσματα στην Ουάσινγκτον, Λος Άντζελες
και Νέα Υόρκη. Η ολοκλήρωση της Επόμενης μέρας πραγματοποιήθηκε
περίπου ένα χρόνο αργότερα,'ενω στις αιθουσες βγηκε τον Μαιο του 2004

2.Τα οπτικά και ειδικά εφέ δεν λείπουν φυσικά από μια τέτοια
προσπάθεια. Και είναι το πιο σημαντικό στήριγμα της ταινίας, γι αυτό
το λόγο ο Roland Emmerich χρησιμοποιεί μία ομάδα με την οποία έχει
συνεργαστεί στο παρελθόν, έχοντας στο σχεδιασμό παραγωγής τον Barry
Chusid, υπεύθυνη οπτικών εφέ την Karen E. Goulekas και υπεύθυνο
ειδικών εφέ τον βραβευμένο με Όσκαρ Neil Corbould. Μια τεράστια γκάμα
σκηνικών επιστρατεύεται και η τεχνολογία βοηθάει στην παρουσίαση
χαλαζοθύελλας στο Τόκιο,τυφώνων στη Χαβάη, ανεμοστρόβιλων στο Λος
Άντζελες, πλημμύρων στο Μανχάταν, ολικό παγετό στις Ανατολικές ακτές,
ενώ παρουσιάζoνται ακόμα και σκηνές από το διάστημα! Η Karen E.
Goulekas, χρησιμοποίησε το πρόγραμμα φωτορεαλιστικής τρισδιάστατης
σάρωσης Terragen™ για να αναπαραστήσει ολόκληρη την Ανταρκτική. Στον
αντίποδα, η χρήση του προγράμματος λέιζερ σάρωσης Lidar
σκανάρισε τρισδιάστατα τεράστια κτίρια του Λος Άντζελες και περίπου
δεκατρία οικοδομικά τετράγωνα της Νέας Υόρκης με μεγάλη λεπτομέρεια.
Με τη βοήθεια του προγράμματος Lidar και μίας αναπτυγμένης βάσης
δεδομένων, δε χρειάστηκε να κατασκευαστούν μινιατούρες της ΝέαςΥόρκης αλλά όλη σχεδόν η πόλη χτίστηκε στον υπολογιστή.Χιλιάδες φωτογραφίες τραβήχτηκαν για να αποτυπωθεί και η παραμικρήλεπτομέρεια.Ο πήχης στα ειδικά εφέ είχε μπει πολύ ψηλά για να υπάρξει
αυτή η αληθοφάνεια. Η δύσκολη αποστολή τους ανατέθηκε σε μια ομάδα διακοσμητών και τεχνικών που δούλεψαν υπερωρίες για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα υπό τις οδηγίες των Barry Chusid (σχεδιασμός παραγωγής) και του βραβευμένου με Όσκαρ Neil Corbould (υπεύθυνος ειδικών εφέ)

3.Για το ψεύτικο χιόνι ξοδεύτηκαν 3 εκατομμύρια δολάρια.

4.Ο Roland Emmerich πλήρωσε από την τσέπη του 200.000 δολάρια για να κάνει την παραγωγή φιλική προς το περιβάλλον.Αυτό είναι μια πρωτιά για το Hollywood. Ό,τι διοξείδιο του άνθρακα ελευθερώθηκε στην ατμόσφαιρα από την παραγωγή,αντισταθμίστηκε με τη φύτευση δέντρων και επενδύσεις σε ανανεώσιμες ενέργειες.

5. Για τη σκηνή της πλημμύρας στη Νέα Υόρκη κατασκευάστηκε μια τεράστια δεξαμενή χωρητικότητας εννιακοσίων πενήντα χιλιάδων λίτρων, η οποία είχε περιμετρικά μια δεύτερη με πεντακόσιες εβδομήντα χιλιάδες λίτρα νερού.
Η όλη κατασκευή διήρκεσε έξι εβδομάδες και απασχολήθηκαν γύρω στα πενήντα άτομα.
Στη σκηνή που πλημμυρίζει ο τηλεφωνικός θάλαμος, αντί να εισάγουν νερό, είχαν φτιάξει το σκηνικό έτσι ώστε να υποχωρεί ο θάλαμος για να φαίνεται ότι ανεβαίνει η στάθμη του νερού. Ο αμερικανικός στρατός δάνεισε μερικά ελικόπτερα UH-60 Blackhawk για τη σκηνή της διάσωσης, προτρέποντας παράλληλα τις καναδικές αρχές να καθησυχάσουν τους
ανθρώπους στο Μόντρεαλ ότι δεν γινόταν εισβολή από αμερικανικές δυνάμεις!

6.**************Η GREENPEACE για την "ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ"..;¨.*********"
Μπορεί η ταινία να είναι επιστημονικής φαντασίας, οι προβλέψεις όμως για τις πραγματικές κλιματικές αλλαγές, που σημειωτέον έχουν ήδη ξεκινήσει, είναι εξίσου εφιαλτικές. Η άνοδος της θερμοκρασίας και της στάθμης της θάλασσας, το λιώσιμο των αιώνιων πάγων, η εξαφάνιση ενός εκατομμυρίου ειδών έως το 2050 θα είναι οι πρωταγωνιστές του αιώνα μας
αν δεν απεξαρτηθούμε σύντομα από τα ορυκτά καύσιμα» τόνισε ο Μάνος Σαφός, υπεύθυνος της εκστρατείας για τις κλιματικές αλλαγές στο Ελληνικό Γραφείο της Greenpeace.Η ταινία «Μετά την επόμενη μέρα» πρόκειται ασφαλώς για μια ταινία με εντυπωσιακά εφέ
που στόχος της είναι να ψυχαγωγήσει και όχι να περιγράψει ένα πραγματικά πιθανό σενάριο. Βασίζεται στη θεωρία της διακοπής του ρεύματος του Κόλπου (στον Ατλαντικό Ωκεανό) η οποία, αν συμβεί, είναι δυνατό να προκαλέσει σε μεγάλες περιοχές του πλανήτη μια νέα και ξαφνική περίοδο παγετώνων. Ακόμα και το πιο ακραίο σενάριο όμως χρειάζεται 10, 20 ή και παραπάνω χρόνια, ενώ στην ταινία εκτυλίσσεται μέσα σε λίγες μέρες.Το θερμοκήπιο η βασική αιτία των κλιματικών αλλαγών Βασική αιτία των κλιματικών αλλαγών -σημείο που δυστυχώς δεν αναφέρεται στην ταινία- είναι τα αέρια του θερμοκηπίου που
απελευθερώνονται κατά τ η χρήση των ορυκτών καυσίμων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, κάρβουνο). Οι εκπομπές αυτές αυξάνουν τη συγκέντρωσή τους στην ατμόσφαιρα, παγιδεύουν την ηλιακή ακτινοβολία και λειτουργούν σαν «αέρινη κουβέρτα» αυξάνοντας τη μέση θερμοκρασία της γης. Επομένως οι δύο άξονες λύσεων που υπάρχουν είναι αφενός ο
περιορισμός της χρήσης των συμβατικών καυσίμων (με μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας) και αφετέρου η αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. «Στη χώρα μας, μόνο σε σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα χαρακτηριζόταν ως επαρκής η ενίσχυση των καθαρών μορφώ ν ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας. Παραμένουμε αγκυλωμένοι στα ρυπογόνα ορυκτά καύσιμα και την ίδια στιγμή αφήνουμε στο περιθώριο τις άφθονες εγχώριες
καθαρές μορφές ενέργειας όπως για παρ άδειγμα την ηλιακή και την
αιολική ενέργεια».

7.Τα λινκς με τα sites Οπου πηρα τις πληροφορίες αυτές ειναι τα εξης...
http://www.physics4u.gr/articles/2004/thedayaftertomorrow.html
http://www.physics4u.gr/news/2004/scnews1410.html
http://www.physics4u.gr/news/2004/scnews1356.html
http://www.cine.gr/film.asp?id=704448&page=4

******************ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΤΑΙΝΙΑ*****************************

Παμε τωρα και "στο διαταυτα..."

9 βιντεακια που επέλεξα απο τη τανία περιγράφουν βασικές σκηνές πολυ χαρακτηριστικές.

1.Oi πάγοι στον Πολο λιώνουν.Εντυπωσιακή σκηνή με ενα ερευνητικό γεωτρυπανο να χάνεται στο πουθενά.Ειναι η αρχή της ταινίας





2.Χαλάζι στο Τοκυο.Ο μαυρος πανικός μιλάμε...


3.Kaταιγιδα στη ΝΥ,τυφώνες στο LA ,Media και weather chanel σε κρίση,καταστροφες .."παρε ναχεις..δωσε μπαρμπα και σε μενα"



4.Eλικόπτερα παγωνουν εν πτήσει.Τρομαχτικό και εντυπωσιακό...



5.H ΝΥ πλυμηριζει.Η θάλσσα μπαινει κ πνιγει την πόλη.Κανένα ελεος.....


6.Την βροχή κ το νερό διαδεχεται το χιόνι.Τα δύσκολα μόλις άρχισαν


7.H περιπέτεια στο χιόνι κ τον πάγο έχει αρχίσει.Ο Jack ψάχνει το γιό του στην θαμμενη απο το χιονι ΝΥ.Στη πορεία,καποιοι χάνονται..


8.Οποιος και οτι βρεθει στο "μάτι" εχει κοκαλώσει απο το ψυχος στη στιγμή.Απο τις πλέον αγωνιώδεις και τρομαχτικές σκηνές....


9.To τέλος.όλα καλά όμως?ΟιΑμερικάνοι πάντως μεσα κ εξω απο τις ταινιες λένε τα δικά τους....Εμέις τι λεμε?Η σκηνη με την καθαρη πλεον γη μυριζει φρεσκαδουρα...


*nNoe*

Αρρωστο κρύο και ωχρός ήλιος

  Είναι ένα άρρωστο κρύο αυτό που σέρνεται μήνα και βάλε. Όταν θα λήξει θα μπούμε και στην Άνοιξη. Κ όσο δε λήγει τόσο είναι πιθανή μια νέ...